Resultaat 61 - 70 (van 93)

• De Bibliotheek luidt Nationale Voorleesdagen in met speciaal voorleesontbijt Bekijk details

18 januari 2021

De Nationale Voorleesdagen zijn vandaag begonnen. Ieder jaar luidt de Bibliotheek deze feestelijke dagen in met een voorleesontbijt. Zo ook dit jaar: in de hele regio genoten kleuters vanochtend van het prentenboek ‘Coco kan het!’ tijdens een wel heel bijzonder voorleesontbijt.

• BoekStart voor jou! - Nummer 28 staat online Bekijk details

18 januari 2021

Mama Marloes: ‘We vragen ons soms af wie Esja (3 maanden) leuker vindt, papa en mama of Dikkie Dik. Als ze ons ziet, lacht ze soms, als ze het boekje van Dikkie Dik ziet, begint ze altijd direct te lachen!’

• Voorlezen is een feest tijdens de Nationale Voorleesdagen Bekijk details

15 januari 2021

De Nationale Voorleesdagen staan weer voor de deur. Van 20 januari t/m 30 januari schenken we door middel van digitale activiteiten nóg meer aandacht aan voorlezen aan baby’s, peuters en kleuters. Dit jaar staat het prentenboek van het jaar ‘Coco kan het!’ geschreven door Loes Riphagen centraal tijdens de Nationale Voorleesdagen. Luister je mee?

• Niet boekerig aangelegd Bekijk details

17 december 2020

“Ik weet dat ik soms warrig praat, ik geef mezelf altijd feedback na een gesprek en ben dan heel kritisch op mezelf,” merkt Herwin van Elten (27) tijdens het gesprek op. “Als ik van Gea een verhaaltje moet schrijven, en zij gaat het dan voorlezen, word ik heel nerveus. Bang dat ik het niet goed heb gedaan.” Herwin is een vlotte spreker. Als je hem hoort praten, verwacht je niet dat hij moeilijk leest en schrijft, laaggeletterd is.

• Drie keer bijbaan in bieb Bekijk details

11 december 2020

Onlangs heeft de Ermelose vestiging van de Bibliotheek Noordwest Veluwe in het gemeentehuis een definitieve plaats gekregen. Om het ‘verkeer’ van de ruim 200.000 uitleningen per jaar in goede banen te leiden, worden de medewerkers in de prachtige, nieuw ingerichte ruimte bijgestaan door zeven enthousiaste opruimhulpen.

• StartCollege Entree start samenwerking met Bibliotheek Noordwest Veluwe Bekijk details

30 november 2020

Samen ervoor zorgen dat de taalvaardigheid van NT2-studenten wordt vergroot, zodat zij zich nóg beter kunnen redden en succesvoller worden in de maatschappij. Dat is het doel van de nieuwe samenwerking tussen StartCollege Entree, onderdeel van Landstede Groep, en Bibliotheek Noordwest Veluwe.

• Bibliotheek Noordwest Veluwe deelt gratis boek uit. Bekijk details

30 oktober 2020

Of je nu lid bent of gewoon bezoeker, in de maand november geeft Bibliotheek Noordwest Veluwe aan haar gasten het prachtige boek ‘Het zwijgen van Maria Zachea’ van schrijfster Judith Koelemeijer cadeau.

• Opmaat naar 24-uursbibliotheek in Putten Bekijk details

28 oktober 2020

De Bibliotheek in Putten is vanaf 28 oktober toegankelijk voor bezoekers op een aantal uren dat er geen personeel rondloopt. Dinsdag 27 oktober 2020 heeft de officiële opening ervan plaatsgevonden. Het concept is afkomstig uit Scandinavië. “Dit is het begin”, aldus Ben van Heesbeen, directeur-bestuurder van Bibliotheek Noordwest Veluwe. “Als deze gedeeltelijke onbemande openstelling in de praktijk een succes blijkt kunnen we op termijn naar een situatie waarin de bibliotheek altijd, dus ook midden...

• Jelmer Soes op bezoek bij CCNV Bekijk details

28 oktober 2020

Dinsdagmorgen 27 oktober stroomde de klas in het Christelijk College Nassau Veluwe vol met leerlingen die voor kinderboekenschrijver Jelmer Soes kwamen. In ruim 1,5 uur name hij iedereen mee in zijn boek rondom gameverslaving en werd hij geïnterviewd door drie groepjes die het boek gelezen hadden en er vragen over voorbereid hadden.

• Kinderboekenweek breekt alle records! Bekijk details

20 oktober 2020

Tijdens de Kinderboekenweek werd er een record gebroken. Ondanks corona brachten bijna 5000 kinderen een bezoek aan de Bibliotheek of kregen een leesmediaconsulent in de klas. Nog niet eerder had Bibliotheek Noordwest Veluwe zoveel kinderen die gebruik hebben gemaakt van de dienstverlening van de Bibliotheek.

Paginanavigatie