nieuws

Resultaat 81 - 90 (van 92)

• Lucas wint online Minecraftwedstrijd Bekijk details

10 juli 2020

Lucas van Raaijen uit Nunspeet is de grote winnaar van de online Minecraftwedstrijd van Bibliotheek Noordwest Veluwe. Hij bouwde het mooiste virtuele huis tijdens de online wedstrijd met 25 medebouwers.

• VakantieBieb 2020: een zomer vol verhalen Bekijk details

1 juli 2020

Van 1 juli t/m 31 augustus 2020 is de VakantieBieb weer open. In deze app kun je deze zomer naast e-books nu ook genieten van luisterboeken. Met de VakantieBieb beleeft iedereen een zomer vol verhalen: jong en oud, leden en niet-leden van de Bibliotheek.

• Vanuit je woonkamer je Nederlandse taal verbeteren? Zo makkelijk kan het! Bekijk details

18 juni 2020

TopTaal en de Bibliotheek gaan vanaf dinsdag 30 juni gratis online Nederlandse lessen verzorgen voor anderstaligen. Deze lessen zijn alleen voor volwassenen zonder inburgeringsplicht. Het gaat om het beter leren spreken van de Nederlandse taal in het dagelijks leven. De taal kan zo veilig thuis worden geoefend ondanks de beperkende maatregelen.

• Doe mee met de online Minecraft Bouwwedstrijd! Bekijk details

16 juni 2020

Als je het kunt dromen, kun je het bouwen. Zet je verbeelding en oneindige grondstoffen aan het werk en creëer iets geweldigs! Meld je woensdagmiddag 8 juli om 13.30 uur vanuit je eigen huis, met je PC of laptop aan op onze giga Minecraft Server en ga multibouwen met wel 30 kinderen!

• BoekStart voor jou! - Nummer 26 staat online Bekijk details

9 juni 2020

Mama Esmee: ‘Lori (4 mnd) bekijkt alle boekjes die ze voor zich krijgt aandachtig. Sterker nog, ze wil er alles aan ontdekken: kijken, grijpen, voelen, bijten, proeven. Als ouders weten we dat boekjes al vroeg bijdragen aan een goede taalontwikkeling, maar als je bezig bent, besef je dat het vooral leuk is om samen het ‘lezen’ te ontdekken. Dit lekker kleurrijke boekje is nu favoriet, maar dieren en boekjes met geluid zijn ook erg geliefd.’

• Ontmoet schrijvers online Bekijk details

8 juni 2020

Ontmoet Schrijvers Online is een wekelijkse serie online interviews met schrijvers. Gedurende zeven weken kun je verschillende schrijvers via een webinar ontmoeten en vragen stellen. Ontmoet Schrijvers Online vindt iedere donderdagavond van 19.30 tot 20.30 uur plaats.

• Maak een elektronische wenskaart voor vaderdag Bekijk details

8 juni 2020

Zondag 21 juni is het vaderdag! Wil je jouw vader iets bijzonders geven? Je plakt eenvoudige elektronische circuits met geleidende kopertape en maakt je eigen wenskaart met een speciale elektronische boodschap voor pappa, opa of iemand anders die je op die dag wil verrassen. Bijvoorbeeld lichtjes die oplichten als je de kaart opent.

• Dichter bij de vrijheid Bekijk details

23 april 2020

Bibliotheek Noordwest Veluwe nodigt inwoners uit haar verzorgingsgebied Putten, Ermelo, Harderwijk, Elspeet en Nunspeet van harte uit, om met zelfgeschreven gedichten, uiting te geven aan de waarde van de vrijheid.

• Stadsgedicht 75 jaar bevrijding Bekijk details

20 april 2020

In de maanden april en mei van dit jaar zouden vele herdenkingen van 75 jaar bevrijding plaatsvinden. Door alle Coronamaatregelen kunnen deze niet fysiek plaatsvinden.

• BoekStart voor jou! - Nummer 25 staat online Bekijk details

15 april 2020

Mama Carola: 'Boeken worden hier in huis veel (voor)gelezen. Ook Sofie (5 jr), en haar broertje Floris (3 jr), lezen graag voor aan hun zusje Tessa (1,5 jr). Dit kijk- en zoekboek over voertuigen is één van de favorieten. Tessa pakt steeds een boekje en klimt dan weer op schoot, tot er een enorme stapel boeken is ontstaan.'

Paginanavigatie