Drie keer bijbaan in bieb

Gepubliceerd op: 11 december 2020 10:00

Onlangs heeft de Ermelose vestiging van de Bibliotheek Noordwest Veluwe in het gemeentehuis een definitieve plaats gekregen. Om het ‘verkeer’ van de ruim 200.000 uitleningen per jaar in goede banen te leiden, worden de medewerkers in de prachtige, nieuw ingerichte ruimte bijgestaan door zeven enthousiaste opruimhulpen.

Van het gezin Roestenburg werken Hans-Gerald (18), Esther-Lydia (17) en Anna-Eline (15) alle drie wekelijks een aantal uren met plezier in de zogenoemde anderhalvemeterbibliotheek. Of ze, naast hun bijbaan, iets met boeken hebben? “Door boeken te lezen kun je je ontspannen en je leesvaardigheid vergroten. Kranten en lastige teksten voor school kun je dan ook beter lezen”, zegt de jongste van het drietal.

Wil jij ook een bijbaan in de bieb? Bekijk dan onze vacatures!