nieuws

Resultaat 41 - 50 (van 93)

• Spacebuzz Bekijk details

2 juni 2021

Honderdvijftig basisschoolleerlingen van vijf Puttense scholen maken op vrijdag 11 juni een ruimtereis. In een nagebouwde raket, de SpaceBuzz, ervaren ze dankzij de nieuwste Virtual Reality (VR) technologieën hoe de aardbol er van een afstand uitziet.

• Telefonisch OV-spreekuur Bekijk details

1 juni 2021

​Bent u 55+ en heeft u vragen over reizen met het OV? Maak dan gebruik van het telefonisch spreekuur en bel 038 – 303 70 10.

• Digitale ondersteuning in de bibliotheek gaat weer van start Bekijk details

19 mei 2021

Nu de coronamaatregelen versoepelen is er weer ruimte om mensen te helpen die graag een wat extra hulp krijgen bij het omgaan met de computer. Of het nu gaat over veilig internetbankieren, de belastingaangifte of gewoon een leuke mail met foto versturen, onze vrijwillige digicoaches helpen je graag verder op weg.

• Winnaar Minecraft challenge #11 Bouw een raket! Bekijk details

4 mei 2021

De prijswinnaar van Minecraft Challenge #11 - Bouw een Raket! is de dolgelukkige en trotse Floor (10) uit Nunspeet. Floor heeft haar prijs inmiddels op kunnen halen in de bibliotheek van Nunspeet. Er hebben zich 11 deelnemers opgegeven om mee te doen.

• Lezing door taalmeester Wim Daniëls in Veluvine Bekijk details

16 april 2021

Wim Daniëls, bekend van zijn boeken en optredens op radio en tv, komt donderdag 18 november naar Veluvine in Nunspeet. Taalmeester Daniëls vertelt over onze taal, zijn schrijverschap en boeken. Op luchtige wijze, vol humor en ook nog eens heel leerzaam. Dat wordt genieten in Veluvine!

• Online programma voor jonge makers Bekijk details

14 april 2021

Tijdens de meivakantie organiseert Bibliotheek Noordwest Veluwe elke dag een online workshop voor kinderen. Er zijn maak-, bouw- en ontwerpworkshops die allemaal vanuit huis kunnen worden gevolgd. Ze worden gegeven door labcoaches.

• BoekStart voor jou! - Nummer 29 staat online Bekijk details

13 april 2021

Lees nu het digitale magazine 'BoekStart voor jou! - nummer 29: een brochure met tips over de nieuwste boekjes, voorlezen en multimedia. De uitgave is bedoeld voor ouders van jonge kinderen en verschijnt viermaal per jaar. In dit magazine staan ook links naar filmpjes, achtergrondinformatie en interessante websites.

• Gratis kennismakingscursus Nederlands voor Europeanen Bekijk details

13 april 2021

Vanuit je woonkamer met je laptop of tablet starten met het leren van de Nederlandse taal? Het kan gratis voor Europeanen die wonen in Nunspeet, Ermelo en Putten.

• Vernieuwde Iguana Bibliotheek app Bekijk details

31 maart 2021

De vernieuwde Iguana Bibliotheek app is beschikbaar gekomen in de app-stores. Deze nieuwe versie heeft verschillende nieuwe features voor nog meer gebruikersgemak.

• Winnaars Minecraft challenge #10 ‘Bouw een waterhuis’ Bekijk details

24 maart 2021

In maart stroopten we de broekspijpen omhoog en met onze zuidwester op bekeken we alle inzendingen van de Minecraft challege #10: Bouw een waterhuis. Renzo (10) uit Putten heeft de eerste prijs gewonnen met de BiebBouwers Minecraftchallenge van maart. De overige prijzen werden gewonnen door Floor (10) uit Nunspeet en Stef (12) uit Harderwijk.

Paginanavigatie