nieuws

Resultaat 71 - 80 (van 93)

• De Bibliotheek biedt hulp bij de app CoronaMelder Bekijk details

19 oktober 2020

Wie vragen heeft over de app of hulp nodig heeft bij het installeren ervan, kan terecht in Bibliotheek Noordwest Veluwe.

• Leander Bokhorst wint Junior Dictee Harderwijk-Ermelo 2020 Bekijk details

14 oktober 2020

Op woensdag 7 oktober werd op initiatief van de Lions Harderwijk en Bibliotheek Noordwest Veluwe, in de raadzaal van het ‘Huis van de Stad’, voor de derde keer de finale gehouden van het Junior Dictee.

• Feestelijke start van de Bibliotheek op school bij de Beatrixschool in Ermelo Bekijk details

8 oktober 2020

Gisteren waren er nieuwe boeken en taart bij de Beatrixschool in Ermelo. Midden in de Kinderboekenweek werd de ‘Bibliotheek op School’ feestelijk geopend met in elke klas een workshop en de Vliegensvlugge verteller.

• BoekStart voor jou! - Nummer 27 staat online Bekijk details

7 oktober 2020

Mama Saskia: ‘Ava leest heel geconcentreerd haar knisperboekje. Pas 5 maanden oud en nu al dol op lezen!’

• Een Kinderboekenweek vol schrijvers in de Bibliotheek Bekijk details

22 september 2020

Volgende week trapt de bibliotheek de Kinderboekenweek af met twee grote kinderboekenschrijvers in de vestigingen: Marcel van Driel en Lydia Rood. Op zaterdag 10 oktober ontvangt de bibliotheek nóg een schrijver van formaat, namelijk Masja Parlevliet van het boek ‘Swoertje wroet in vroeger’.

• Kinderboekenweek: 'En toen!' Bekijk details

15 september 2020

Tijdens de Kinderboekenweek neemt de Bibliotheek kinderen mee op reis door de geschiedenis van de regio Noordwest Veluwe. Boeken brengen geschiedenis tot leven, waardoor de wereld van vroeger tastbaar wordt. Lees spannende verhalen over ridders, verplaats je in oorlogstijd of kom van alles te weten over de Oudheid. Je hebt geen tijdmachine nodig om andere tijden te ontdekken. Verken werelden uit het verleden door het lezen van boeken!

• Installatie eerste dorpsdichter Putten Bekijk details

9 september 2020

Pieter van Heiningen, de eerste dorpsdichter van Putten, zal op maandag 21 september voor het eerst te zien en horen zijn in het centrum van Putten. Van Heiningen werd in juni al gekozen als dorpsdichter in de door Bibliotheek Noordwest Veluwe georganiseerde verkiezing, maar moest even wachten met zijn eerste publieke optreden.

• Zoektocht naar eerste dorpsdichter Nunspeet Bekijk details

1 september 2020

Bibliotheek Noordwest Veluwe is in samenwerking met Stichting Muurgedichten Nunspeet op zoek naar een dorpsdichter, wonend in de gemeente Nunspeet, die bijzondere gedichten wil schrijven over actuele of historische gebeurtenissen, plekken en mensen binnen deze gemeente.

• Zelf de bijsluiter kunnen lezen, daar heb je recht op! Bekijk details

19 augustus 2020

Zelf bijsluiters kunnen lezen, zelf de belastingaangifte doen, zelf een mooie C.V. opstellen, zelf je kind met huiswerk helpen en zelf je kind voorlezen. De provincie Gelderland gaat de komende tijd samen met de Taalhuizen van de Bibliotheken en de gemeenten mensen aansporen zich te melden voor een cursus waarmee je digitaal en taal-vaardiger kan worden.

• Het zijn gouden weken in de Bibliotheek Bekijk details

19 augustus 2020

De hele maand september maak je kans op exclusieve VIP tickets voor een speciale voorstelling van theater Brillekip en Spiegel bij Bibliotheek Noordwest Veluwe. Vind jij een gouden ticket in je gereserveerde kinderboek? Dan mag jij samen met een vriend, vriendin, broertje of zusje naar de voorstelling!

Paginanavigatie