Landelijke BoekStartdag

Gepubliceerd op: 15 juni 2021 09:12

Op zaterdag 19 juni vindt de eerste landelijke BoekStartdag plaats. Tijdens BoekStartdag besteden we extra aandacht aan lezen met hele jonge kinderen en willen we ouders met jonge kinderen het plezier van voorlezen meegeven.

Een leven lang voordeel

BoekStart gaat uit van de gedachte dat kinderen die al op jonge leeftijd in aanraking komen met boeken een voorsprong (op school) ontwikkelen waar ze hun hele leven voordeel van hebben. Samen een boekje kijken, plaatjes aanwijzen en benoemen, versjes leren, verhaaltjes vertellen en ernaar luisteren, versterkt bovendien de band tussen ouder en kind.

Gratis webinar: Boeken- en voorleestips voor je baby en dreumes

Welke stoffen- en kartonboekjes zijn geschikt voor baby’s? Welke aanwijs- en woordenschatboeken zijn leuk om voor te lezen aan dreumesen? Stichting Lezen organiseert in aanloop naar de eerste landelijke BoekStartdag een gratis webinar speciaal voor (groot)ouders, pedagogisch medewerkers en andere geïnteresseerden. Leescoach Jos Boon geeft aan de hand van de nieuwste boeken voor baby’s en dreumesen tips over hoe je kunt voorlezen aan jonge kinderen en vertelt over de leesontwikkeling.

De webinar vindt plaats op woensdag 16 juni om 20.00 uur en zal maximaal een uur duren. Aanmelden kan hier. Na je aanmelding ontvang je een bevestiging van je inschrijving en uitleg hoe je het webinar kunt volgen.

Meld je aan voor de webinar op 16 juni

Welkomstcadeau: BoekStart koffertje

Maak je baby of dreumes gratis lid van de bibliotheek. Tot 18 maanden is deze inschrijving helemaal gratis en ontvang je als welkomstcadeau het BoekStart koffertje met daarin twee babyboekjes. Via de gemeenten ontvangen de meeste ouders van pasgeboren baby’s hiervoor een BoekStart waardebon. Heb je geen bon ontvangen of ben je de bon kwijt? Geen nood. Onze vestigingen hebben genoeg waardebonnen liggen om ter plekke in te vullen en te gebruiken. Kom met je baby naar de bibliotheek, want je kunt niet vroeg genoeg beginnen met taal en (voor)lezen!