Zoektocht naar eerste dorpsdichter Nunspeet

Gepubliceerd op: 1 september 2020 13:30

Bibliotheek Noordwest Veluwe is in samenwerking met Stichting Muurgedichten Nunspeet op zoek naar een dorpsdichter, wonend in de gemeente Nunspeet, die bijzondere gedichten wil schrijven over actuele of historische gebeurtenissen, plekken en mensen binnen deze gemeente.

De dorpsdichter draagt bij aan de beleving van Nunspeet als culturele gemeente en weet op eigen wijze aandacht te vestigen op diverse gebeurtenissen en activiteiten in de gemeente. Dorpsgedichten zetten aan tot dialoog en brengen mensen nader tot elkaar. In principe wordt de dorpsdichter voor drie jaar benoemd. De dorpsdichter ontvangt een bescheiden onkostenvergoeding.

Aanmelden
Belangstellenden kunnen zich tot en met 18 oktober aanmelden via anneke.degraaf@bibliotheeknwveluwe.nl door een korte motivatiebrief en twee eigen gedichten in te sturen. De gedichten mogen uit maximaal 25 regels bestaan. Eén gedicht moet gaan over een onderwerp naar eigen keuze, zo lang het maar betrekking heeft op de gemeente Nunspeet. Het tweede gedicht moet gaan over het dorpsdichterschap. De inzendingen worden anoniem door een deskundige jury beoordeeld.

Voor nadere informatie over het dorpsdichterschap, de procedure en/of aanmeldingen kunt u contact opnemen met Anneke de Graaf bovenvermeld e-mailadres.