Nunspeetse winnaar voorleeswedstrijd gaat door naar de provinciale ronde

Gepubliceerd op: 16 maart 2022 12:57

Sophie van Keulen van de Petraschool uit Nunspeet heeft de regionale ronde van de Voorleeswedstrijd gewonnen! Sophie gaat nu door naar de provinciale ronde op maandagavond 4 april.

Kijk hier de voorleeswedstrijd LIVE via de livestream

De beste voorlezer van Nunspeet

In februari werd Sophie de beste voorlezer van de gemeente Nunspeet. Uit Nunspeet deden 9 kandidaten mee. Wethouder Marije Storteboom en dorpsdichter Willemijn Hannessen zaten in de jury. Sophie van Keulen las een fragment voor uit Sjakie en de chocoladefabriek van Roald Dahl. De jury vond unaniem dat ze de toehoorder helemaal meezoog in het verhaal.

De beste van de regio

De regionale halve finale vond plaats in Cultura Ede. Hier deden 9 winnaars van de plaatstelijke voorleeswedstrijden aan mee. De provinciale ronde wordt gehouden in het Posttheater in Arnhem.

Lees ook: Dit zijn de winnaars van de Nationale Voorleeswedstrijden 2022!