Word jij de nieuwe dorpsdichter van Putten?

Gepubliceerd op: 10 mei 2023 09:57

Bibliotheek Noordwest Veluwe is op zoek naar een opvolger voor de huidige dorpsdichter Pieter van Heiningen. Woon je in Putten, houd je van schrijven en dichten, en wil je je inzetten voor je gemeente? Meld je dan aan voor 30 juni.

Als dorpsdichter schrijf je gedichten over actuele of historische gebeurtenissen, plekken en mensen binnen de gemeente. De dorpsdichter draagt bij aan de
beleving van Putten als culturele gemeente. Je hebt een belangrijke rol in de lokale beeldvorming over allerlei zaken die de gemeente en haar inwoners bezighouden. De dorpsgedichten brengen mensen nader tot elkaar en zorgen voor nieuwe dialoog.

Treed jij in de voetsporen van de huidige dorpsdichter Pieter van Heiningen? De geschreven gedichten krijgen een plaats op de website van de dorpsdichter: www.dorpsdichterputten.nl. Lees hier bijvoorbeeld het laatste gedicht van Pieter dat hij heeft geschreven naar aanleiding van Koningsdag 2023.

Aanmelden

Belangstellenden kunnen zich tot en met 30 juni aanmelden via linda.mulder@bibliotheeknwveluwe.nl door een korte motivatiebrief en twee eigen gedichten in te sturen. De gedichten mogen uit maximaal 25 regels bestaan. Eén gedicht moet gaan over een onderwerp naar eigen keuze, zo lang het maar betrekking heeft op de gemeente Putten. Het tweede gedicht moet gaan over het dorpsdichterschap. De inzendingen worden ter beoordeling geanonimiseerd aangeboden aan een onafhankelijke, deskundige jury.

De dorpsdichter voor twee jaar benoemd met de mogelijkheid deze termijn nog een jaar te verlengen. De dorpsdichter ontvangt een kleine onkostenvergoeding.

Voor nadere informatie over het dorpsdichterschap, de procedure en/of aanmeldingen kunt u contact opnemen met Linda Mulder via bovenvermeld e-mailadres.