(Inter)actie met leuke boeken in de Bibliotheek

Gepubliceerd op: 15 december 2021 13:39

Lezen saai? Echt niet. Twaalf kinderen van verschillende basisscholen in Ermelo hebben dat de afgelopen weken ondervonden in de Bibliotheek. Samen met sportbedrijf Interactie hebben medewerkers van de Bibliotheek een afwisselend en uitdagend spelprogramma bedacht, bedoeld om kinderen te stimuleren vaker een boek te pakken.

Want lezen is ontzettend belangrijk – naast dat een boek lezen hartstikke leuk is, word je door lezen spelenderwijs beter in taal.

es weken lang hebben de kinderen door middel van bewegend leren en andere spellen kennis gemaakt met de leukste boeken. Er is bijvoorbeeld levend Ganzenbord gespeeld, een Leeshut gebouwd, en levensgroot Domino gespeeld. We sloten de middagen af met een speurtocht in de Bibliotheek, waarmee de kinderen een Goodie Bag verdienden, met een superleuk boek om lekker thuis in verder te lezen.