Laat je verrassen door je pen: Schrijfworkshops in de bibliotheek

Gepubliceerd op: 8 december 2021 11:01

Schrijven naar aanleiding van een boek. Waar kan je dat beter doen dan in de bibliotheek? Aan de hand van een boek worden korte, creatieve schrijfopdrachten gegeven. De aangeboden schrijftechnieken nodigen je uit om het boek op een andere manier te beleven.

Het is niet noodzakelijk om het gelezen te hebben. En je hoeft hiervoor ook geen schrijfervaring te hebben.

De workshops worden begeleid door Ank Rip en Mieke van Rinsum. Beiden hebben meerdere schrijfopleidingen gedaan, o.a. ‘Luisteren naar je pen’, bij Shodo in Alkmaar.

Elke eerste vrijdagmiddag van de maand is Mieke in Harderwijk en Ank zal de derde maandagmorgen een workshop in Putten verzorgen.

De eerste keer wordt geschreven n.a.v. ‘De wandelaar’, het boek van Adriaan van Dis, over de onwaarschijnlijke vriendschap tussen een man en een hond. Dit boek werd in november (in het kader van ‘Nederland leest’) gratis bij elke bibliotheek verstrekt. In de maanden daarna staan ‘De kleine Prins’ van Antoine de Saint-Exupéry, ‘Kamer’ (Emma Donoghue) en ‘Het zoutpad’ (Raynor Winn) op het programma. Je kunt zelf kiezen of je éénmalig of meerdere keren wilt meedoen.

Op vrijdagmiddag 4 februari is de eerste keer in Harderwijk en op maandag 21 februari in Putten.

De kosten zijn € 12.50 per keer, incl. koffie/thee. Voor meer informatie en aanmelding kun je contact opnemen met Ank Rip (ankie.rip@gmail.com) of Mieke van Rinsum (miekevanr@solcon.nl).