Oproep: wij zoeken Levende Boeken!

Gepubliceerd op: 19 januari 2023 10:49

Heb jij ook te maken met vooroordelen over jou? Over hoe je eruit ziet of wie je bent? Vertel je eigen verhaal tijdens de Living Library en help zo mee om vooroordelen te verminderen. Op 11 maart 2023 vindt er in Nunspeet voor het eerst bij Bibliotheek Noordwest Veluwe een Living Library plaats. En we zoeken hiervoor Levende Boeken!

Wat is de Living Library?

In de Living Library lees je geen boeken, maar mensen. Interessante mensen, die je in het dagelijks leven niet snel spreekt. Klopt wat we denken over mensen op basis van de buitenkant wel met de werkelijkheid? Op 11 maart zitten er mensen klaar om jou hun levensverhaal te vertellen. We noemen dit ook wel 'Levende Bibliotheek'.

In de Living Library reserveer je ter plekke gesprekstijd met een bijzonder mens. Je gaat met elkaar in gesprek over het leven van die persoon, en de vooroordelen waarmee hij of zij mee te maken heeft.

De eerste editie van Living Library Noordwest Veluwe is op zaterdag 11 maart van 12.00 – 15.00 uur in bibliotheek Nunspeet.

Meedoen als Levend Boek?

Wil je meedoen als Levend Boek? Kom dan eens met ons kennismaken. We vertellen je dan hoe zo'n middag in zijn werk gaat, wat er van jou wordt verwacht en wat je zelf kunt verwachten. Op 20 februari wordt de kennismakingsronde gepland en komen wij graag in contact met jou als je hieraan wilt meedoen.

Stuur een mail aan livinglibrary@bibliotheeknwveluwe.nl en we nemen contact met je op.

Dit evenement wordt georganiseerd door Bibliotheek Noordwest Veluwe, Living Library NL, Ixta Noa en Atelier en Galerie Ingrid Slaa.