Wethouder Hans de Haan opent Bibliotheek op school PCB de Margrietschool in Ermelo

Gepubliceerd op: 12 mei 2022 12:38

Onder grote belangstelling werd op woensdag 12 mei de Bibliotheek op school geopend op de Margrietschool in Ermelo. Een jaar lang zijn de bibliotheek en de school bezig geweest met het samenstellen en aanschaffen van de boeken, de meubels en het inrichten van een spiksplinternieuwe bieb.

De bibliotheek levert binnen dit programma twee boeken per leerling en leesmedia coach die het gehele jaar door activiteiten op het gebied van leesbevordering en mediawijsheid komt uitvoeren. De school heeft daarnaast flink geïnvesteerd in nieuwe boeken in samenwerking met de lokale boekhandel waardoor er nu 8 nieuwe boeken per kind in de bibliotheek staan. Genoeg dus om heel veel leeskilometers te gaan maken!

De bibliotheek op school is een vestiging van bibliotheek Noordwest Veluwe –Ermelo en wordt gerund door 1 leesmedia coach vanuit de bibliotheek, docenten en meerdere vrijwilligers. Met de Bibliotheek op school slaan onderwijs, bibliotheek en gemeente de handen ineen en komt er dagelijks aandacht voor leesplezier op school. Hiermee worden kinderen gestimuleerd om meer te lezen. Een prachtige aanwinst voor PCB de Margrietschool!