Gezocht: Levende boeken voor Living Library

Gepubliceerd op: 18 april 2024 11:30

genres

We zijn op zoek naar Levende boeken. Heb jij ook te maken met vooroordelen? Over hoe je eruitziet, wie je bent of wat je hebt meegemaakt? Vertel je eigen verhaal tijdens de Living Library en help zo mee om vooroordelen te verminderen.

Living Library in Bibliotheek Harderwijk

Op zaterdag 1 juni 2024 wordt de eerste Living Library georganiseerd in Bibliotheek Harderwijk. Living Library is een evenement waar je als bezoeker in gesprek gaat met een levend boek: mensen met een interessant verhaal, die je in het dagelijks leven niet snel spreekt. Kloppen je vooroordelen wel met de werkelijkheid? Tijdens Living Library kies je een levend boek en voer je samen een respectvol, open gesprek van 20-30 minuten, waarin je van alles kunt vragen en het levende boek vertelt.

Waarom Living Library?

Dit evenement vindt plaats als onderdeel van de Gelderse Vrijheidsdagen. Het doel van Living Library is het samenbrengen van mensen en wegnemen van vooroordelen en taboes door met elkaar in gesprek te gaan.

Meedoen als Levend Boek?

Voor deze editie van de Living Library zijn we nog op zoek naar een aantal levende boeken. Heb jij te maken met een vooroordeel of stigma en lijkt het je waardevol om met anderen in gesprek te gaan over je levensverhaal? Vertel je eigen verhaal tijdens de Living Library en help mee om vooroordelen te verminderen.

Meedoen is op vrijwillige basis, er wordt gedurende deze dag goed voor je gezorgd. Klik hieronder voor meer informatie en het aanmeldformulier.

Meer info & aanmelden

Wil je meer informatie over het evenement? Neem dan contact op met Linda of Annemarie, werkzaam bij de Bibliotheek.

• Linda Mulder: linda.mulder@bibliotheeknwveluwe.nl
  • Annemarie Muller Kobold: annemarie.muller@bibliotheeknwveluwe.nl