Lezing Wim Daniëls

Gepubliceerd op: 18 januari 2022 15:32

Wim Daniëls, bekend van zijn boeken en optredens op radio en tv, komt donderdag 10 maart naar Theater Stroud. Taalmeester Daniëls vertelt over onze taal, zijn schrijverschap en boeken. Op luchtige wijze, vol humor en ook nog eens heel leerzaam. Dat wordt genieten in Putten!

Het gaat hier om de verplaatste voorstelling van 11 maart 2021.

Wim Daniëls is schrijver van talloze boeken over taal, literaire verhalenbundels, woordenboeken, poëzie en informatieve boeken. Daarnaast is hij geregeld op radio en tv en treedt hij op in het theater. Hij schrijft over velerlei onderwerpen in duidelijke en toegankelijke taal. Over de vakantie of vrijetijdsbesteding, familie of koddigheden van de Nederlandse taal - Wim Daniëls weet het!

Bestsellers
In zijn bestsellers ‘De Lagere School’ (2017) en ‘De Mulo’ (2018) schrijft Daniëls over de kleurrijke geschiedenis van het Nederlandse onderwijs. In ‘Het dorp’ (2019) brengt Daniëls dorpen van weleer met humor en nostalgie tot leven: een feest der herkenning. De gelijknamige tv-serie uit 2021 met Huub Stapel krijgt in 2022 een vervolg. Zijn hartverwarmende boek Familie (2021) vormt een geschreven familieportret, met prachtige kiekjes en anekdotes over het raadselnichtje, de regelneef, de roddeltante, de suikeroom en de lok-oma.

Wim Daniëls, taalmeester in hart en nieren, schrijft en spreekt op een luchtige, toegankelijke én leerzame manier. Zodat je na afloop denkt: hoe kan het dat ik al dit moois niet eerder heb geweten?

Praktische informatie
De lezing wordt georganiseerd in samenwerking met Theater Stroud. Signeren aan de boekentafel Boekhandel Bruna. Voor verdere informatie en richtlijnen, zie www.theaterstroud.nl

Datum: 10 maart 2022 | aanvang: 20:15 | Theater Stroud in Putten.
Kaartverkoop: € 17,50 normaal online via www.theaterstroud.nl / € 15,00 voor bibliotheekleden, verkrijgbaar bij Bibliotheek Putten