Audiovisuele middelen steeds minder populair

Gepubliceerd op: 23 augustus 2023 15:04

De afgelopen tijd hebben wij een afname in het aantal dvd-uitleningen gemerkt. In de afname van dvd-uitleningen is de opkomst van streaming- en video on demand-diensten van tv- en internetproviders en bedrijven als Spotify, Storytel, Netflix, HBO, Disney+ en Videoland duidelijk zichtbaar.

Wij merken 30% afname in 2023 van het aantal uitleningen van dvd’s. Dit geldt zowel voor jeugd als voor volwassenen. Een groot deel van het jaar staat 90% van de collectie dvd’s in de bibliotheek. Voor de andere collectieonderdelen is dit 65%.

Op korte termijn zal de collectie dvd's verplaatsen naar de vestigingen in Putten en Nunspeet. Wil je een dvd lenen? Leden kunnen dvd’s gratis reserveren en laten transporteren naar de bibliotheek van jouw voorkeur.