Avond van het Boek - online

Gepubliceerd op: 25 februari 2021 09:49

De Nacht van de Literatuur en de Bibliotheek Eemland organiseren op zaterdagavond 13 maart een bijzondere literaire avond, online te volgen via een livestream: 'de Avond van het Boek' met Marieke Lucas Rijneveld en Hanna Bervoets.

Avond van het Boek
Schrijfsters Marieke Lucas Rijneveld en Hanna Bervoets zullen in het Eemhuis te Amersfoort live worden bevraagd door programmamaker Tim den Besten over hun boeken, hun schrijverschap,de gewonnen prijzen en alles wat nog meer ter sprake komt. Online kunt u alles via livestream volgen.

Online tickets
De aanvang van de Avond van het Boek is 20.00 uur. In verband met coronarichtlijnen zal de gehele avond in hoge kwaliteit live worden gestreamd. Online tickets zijn verkrijgbaar voor €7,50 via de Bibliotheek Eemland.

Over de schrijvers en interviewer
Marieke Lucas Rijneveld won in 2020, samen met vertaalster Michele Hutchison, als eerste Nederlandse schrijver ooit de Booker International Prize met de roman ‘De avond is ongemak’(vertaald als 'The Discomfort of Evening’). In november 2020 verscheen het eveneens lovend ontvangen ‘Mijn lieve gunsteling’. De auteur is geen onbekende voor Amersfoort: in 2017 was Rijneveld al eens te gast bij de Nacht van de Literatuur.

Hanna Bervoets ontving in 2017 de Frans Kellendonk-prijs voor haar gehele oeuvre. Dit jaar schreef zij het Boekenweekgeschenk, waarmee ze de jongste auteur is die dat mag doen sinds Hella Haasse in 1948. De novelle met de titel ‘Wat wij zagen’ gaat over internetmoderators,verklapte ze in een interview op Radio 1. "Dat zijn de mensen die bepalen wat we wel of niet mogen schrijven op sociale media. Conspiracy theories komen dus ook uitgebreid aan de orde". Actueler kan niet.

Tim den Besten is bekend als presentator, documentairemaker en interviewer. In het programma ‘Tims^tent’ interviewde hij in 2018 ook Marieke Lucas Rijneveld. Verder schreef hij de bundel 'Zou er wifi in de hemel zijn?'. In dat verband was hij in 2018 een gast van de Nacht van de Literatuur.