Aanpassingen in onze collectie

Gepubliceerd op: 20 januari 2022 16:20

De collectie van de openbare bibliotheek bestaat uit verschillende bronnen van kennis en cultuur die gezamenlijk bijdragen aan de functie van de bibliotheek. Wij bieden digitale bronnen aan in elke bibliotheekvestiging via onze computers.

Denk aan Bereslim of Theorie examen oefenen. Een groot deel van deze bronnen zijn ook voor leden thuis te gebruiken door inloggen met de bibliotheekpas! Dit gaat het gemakkelijkst via onze website.

Wij bieden een uitgebreide fysieke collectie aan in elke vestiging. Deze wordt ook in 2022 geactualiseerd. We stoppen namelijk we met de aankoop van Dvd’s. Door o.a het gebruik van streamingdiensten dalen de uitleningen voor Dvd’s zijn heel sterk. Dit budget willen we daarom liever aan andere media en doelgroepen besteden. Zo gaan we de volgende collecties uitbreiden:

• Collectie BoekStart voor baby’s
  • Collectie Taalhuis, speciale collectie om Nederlands te oefenen
  • Graphic Novels, strips in boekvorm die grappig en gemakkelijk om te lezen zijn

Met deze uitbreiding worden kinderen en volwassenen uitgedaagd om toch te gaan en te blijven lezen. Ze ontdekken dat lezen helemaal niet zo lastig is en vooral heel erg leuk.