Digivitaler cursus: oefenen met digitale zorg

Gepubliceerd op: 17 januari 2022 11:38

Contact met de huisarts, apotheek of het ziekenhuis verloopt steeds vaker digitaal via smartphone, tablet of computer. Je kunt tegenwoordig makkelijk je eigen medische gegevens bekijken door in te loggen in een patiëntenportaal of je eigen medische dossier. Hartstikke handig, want het kost minder tijd en moeite én je hebt altijd en overal toegang tot jouw gegevens of van diegene waarvoor je zorgt.

Maar wat als je niet zo vaak achter je computer of tablet zit en niet goed weet hoe je inlogt op het internet? Zo heb je vaak een DigiD nodig om in te loggen en werkt het portaal van de huisarts of apotheek weer net even anders dan van je tandarts of het ziekenhuis.

Heb je vragen over het regelen van je digitale zorg of wil je graag weten hoe dit werkt? De Bibliotheek kan je hierbij helpen. Vanaf maart kan je deelnemen aan de Digivitaler cursus, waar we in kleine groepjes oefenen met het regelen van je gezondheidszaken op het internet.

De lessen zijn gratis, je hoeft geen lid van de Bibliotheek te zijn. Tijdens de lessen is er veel ruimte voor een-op-een begeleiding. Heb je een eigen telefoon, tablet of laptop, waar je graag op oefent? Dan kan je deze ook meenemen naar de cursus. Heb je dit niet? Dan leen je dit tijdens de cursus van ons!

Aanmelden kan in onze bibliotheekvestiging in Harderwijk, waar de cursus wordt aangeboden. Je kunt je ook aanmelden door een email te sturen naar digivitaler@bibliotheeknwveluwe.nl of door te bellen met organisator Jack van Zundert: 085-2733575. Meer informatie over de start van de cursus, de tijden en de locatie volgt na je aanmelding.