Ontdek het AppCamp in Bibliotheek Putten

Gepubliceerd op: 25 februari 2020 09:45

Kinderen groeien op in een andere wereld; een wereld vol media. Elke dag komen er honderden apps bij in alle soorten en maten. Je wilt als ouder of opvoeder het beste voor je kind, maar hoe vind je dat in deze app jungle?

Kinderen en hun ouders kunnen vanaf nu terecht in het AppCamp van Bibliotheek Putten. We presenteren daar een maandelijks variërend aanbod van de meest bijzondere, hoogwaardige, creatieve, kwalitatieve en geschikte apps.

Het AppCamp is een verplaatsbare tafel waar kinderen en ouders speciaal geselecteerde creatieve en educatieve apps kunnen uitproberen. Ga zelf aan de slag en maak een stop-motion filmpje of laat een kleurplaat tot leven komen in 3D. De apps worden maandelijks gewisseld voor verschillende leeftijden, van peuters tot en met kinderen van circa 12 jaar.

Waarom een AppCamp?
Kinderen zijn kritische gebruikers en creatieve makers die de kans moeten krijgen om te werken met nieuwe media en te genieten van digitale verhalen. In de 21e eeuwse vaardigheden wordt creativiteit gecombineerd met digitale en technische vaardigheden. We nemen je bij de Bibliotheek Noordwest Veluwe mee op een reis door mediawijsheidland. Dit doen we op scholen, in ons AppCamp en de Digital Hangout.

Locatie en openingstijden
Het AppCamp staat op de jeugdafdeling in de Bibliotheek van Putten en is tijdens openingstijden geopend. De apps zijn gratis toegankelijk.