Dichter bij de vrijheid

Gepubliceerd op: 23 april 2020 12:30

Bibliotheek Noordwest Veluwe nodigt inwoners uit haar verzorgingsgebied Putten, Ermelo, Harderwijk, Elspeet en Nunspeet van harte uit, om met zelfgeschreven gedichten, uiting te geven aan de waarde van de vrijheid.

Op dit moment ervaren veel mensen door het corona-virus dat ze worden beperkt in hun bewegingsvrijheid, juist nu we in Nederland vieren dat we 75 jaar geleden bevrijd zijn van de Duitse bezetting. Wat betekent vrijheid voor jou? Vrijheid van mogen zijn wie je bent, vrij van oorlog en bezetting, vrij van ziekte, vrij van …?

Door met elkaar te schrijven over vrijheid, biedt de Bibliotheek niet alleen een uithangbord voor mensen om hun gevoelens te delen, maar ook om te lezen en leren van anderen. Alle inzendingen worden gepubliceerd op een speciale webpagina van de Bibliotheek. Ook vind je daar de dichtregels. Een selectie van de gedichten zal worden geplaatst op onze Facebookpagina.

Om mee te doen hoef je geen Neerlandicus of ervaren dichter te zijn, iedereen is welkom om mee te schrijven, van jong tot oud!

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Jack van Zundert van de Bibliotheek Noordwest Veluwe: jack.vanzundert@bibliotheeknwveluwe.nl

Bekijk de gedichten hier