Resultaat 1 - 10 (van 91)

• Eén inlogaccount voor alle bibliotheekdiensten Bekijk details

6 maart 2024

Registeren en inloggen bij de Bibliotheek wordt makkelijker. Je hebt nog maar één inlogaccount nodig voor alle bibliotheekdiensten. Dit maakt inloggen niet alleen veiliger, maar ook gemakkelijker.

• Feestelijke opening Bibliotheek op school Al Islaah en peuterspeelzaal Mozaïek Bekijk details

30 januari 2024

Middenin de Nationale Voorleesdagen werd op vrijdag 26 januari de Bibliotheek op school en Boekstart in de kinderopvang locatie feestelijk geopend op de Al Islaah Harderwijk en peuterspeelzaal Mozaiek van Stichting Kinderzalen Harderwijk.

• Audiovisuele middelen steeds minder populair Bekijk details

23 augustus 2023

De afgelopen tijd hebben wij een afname in het aantal dvd-uitleningen gemerkt. In de afname van dvd-uitleningen is de opkomst van streaming- en video on demand-diensten van tv- en internetproviders en bedrijven als Spotify, Storytel, Netflix, HBO, Disney+ en Videoland duidelijk zichtbaar.

• Investeren in taal loont! Bekijk details

23 augustus 2023

In 2022 is onder een aantal deelnemers aan educatieve trajecten in de regio Stedendriehoek en Noordwest Veluwe een vragenlijst afgenomen. Er zijn twee meetmomenten geweest, bij de start van de cursus en aan het einde van de cursus.

• Spot On Elspeet Bekijk details

21 juni 2023

Donderdag 22 t/m zaterdag 24 juni is er bij het Kulturhus (Elspeet) een festival voor sport en cultuur: Spot On Elspeet. De bieb is er ook met allerlei activiteiten. Bekijk hier het programma. Kom je ook gezellig kijken?

• Zomerleeschallenge voor alle basisschoolkinderen Bekijk details

20 juni 2023

Heb je ook zin in een uitdaging deze zomer? Doe mee met de zomerleeschallenge en verdien een heerlijk ijsje! De zomerleeschallenge wordt eind juni uitgedeeld bij iedere basisschool in de regio. De oranje opdrachten laat je zien in de bieb tijdens onze fullservice openingstijden. Daar krijg je dan een sticker voor. De andere opdrachten mag je met iemand anders samen doen!

• Ook Financieel Trefpunt in Bibliotheek Elspeet voor hulp bij geldzaken Bekijk details

5 juni 2023

Op maandag 5 juni is het Financieel Trefpunt Elspeet geopend. Wethouder Jennifer Elskamp verrichte de opening in het Kulturhus aan de Nachtegaalweg 2 in Elspeet.

• Muziektheatervoorstelling Antigone Bekijk details

1 juni 2023

Dit voorjaar worden in diverse Gelderse gemeenten Vrijheidsdagen georganiseerd. In de gemeente Harderwijk zal de Jongerentheatergroep Wolf begin juni de muziektheatervoorstelling Antigone opvoeren. Bibliotheek Noordwest Veluwe en Cultuurkust zijn samen opgetrokken om deze voorstelling mogelijk te maken binnen de Gelderse Vrijheidsdagen.

• Word jij de nieuwe dorpsdichter van Putten? Bekijk details

10 mei 2023

Bibliotheek Noordwest Veluwe is op zoek naar een opvolger voor de huidige dorpsdichter Pieter van Heiningen. Woon je in Putten, houd je van schrijven en dichten, en wil je je inzetten voor je gemeente? Meld je dan aan voor 30 juni.

• Dit jaar al meer dan honderd bezoekers op het Informatiepunt Digitale Overheid Bekijk details

30 maart 2023

Sinds vorig jaar hebben we in al onze vestigingen Informatiepunten Digitale Overheid ingericht, de zogenaamde IDO’s. Bij deze punten kun je terecht met vragen over de werking van websites van de overheid. Maar ook als je zoekende bent naar de juiste maatschappelijke organisaties en niet weet waar je naar toe moet gaan.

Paginanavigatie