Resultaat 31 - 40 (van 117)

• Wethouder Hans de Haan opent Bibliotheek op school PCB de Margrietschool in Ermelo Bekijk details

12 mei 2022

Onder grote belangstelling werd op woensdag 12 mei de Bibliotheek op school geopend op de Margrietschool in Ermelo. Een jaar lang zijn de bibliotheek en de school bezig geweest met het samenstellen en aanschaffen van de boeken, de meubels en het inrichten van een spiksplinternieuwe bieb.

• Meet gratis jouw bloeddruk tijdens de Mei Meet Maand Bekijk details

26 april 2022

Tijdens de Mei Meet Maand van de Hartstichting kunnen mensen op verschillende dagen van 11.00 uur tot 17.00 uur onder begeleiding van een medewerker van de Hartstichting zelf hun bloeddruk komen meten bij de bieb. Bekijk hieronder wanneer de medewerkers in de bieb bij jou in de buurt zijn!

• Hoe vind ik een passende baan? Bekijk details

1 april 2022

Zoek jij een (betere) baan? Dan is deze cursus misschien wel wat voor jou! De eerste les is donderdag 12 mei 2022 van 09.00 tot 11.30 uur. Daarna is de cursus elke donderdag tot de zomervakantie!

• Voorleesexpress van start met nieuwe vrijwilligers Bekijk details

22 maart 2022

De VoorleesExpress is in februari weer in volle vaart van start gegaan met 7 nieuwe voorleesvrijwilligers! Heel fijn om deze enthousiaste mensen te spreken die de komende 20 weken gaan voorlezen bij gezinnen thuis.

• Gedichtendag 2022 Bekijk details

22 maart 2022

Beleef een verrassende avond tijdens Gedichtendag 2022 met voormalig Dichter des Vaderlands Ester Naomi Perquin. De Gedichtendag wordt georganiseerd in samenwerking met Stichting Muurgedichten Nunspeet, Bibliotheek Noordwest Veluwe en Boekhandel Osinga.

• Nunspeetse winnaar voorleeswedstrijd gaat door naar de provinciale ronde Bekijk details

16 maart 2022

Sophie van Keulen van de Petraschool uit Nunspeet heeft de regionale ronde van de Voorleeswedstrijd gewonnen! Sophie gaat nu door naar de provinciale ronde op maandagavond 4 april.

• Seniorencolleges Sociale Psychologie Bekijk details

16 maart 2022

Hoe gedragen we ons in groepen? Hoe sociaal zijn wij mensen eigenlijk? En waarom hebben we soms vooroordelen? Ontdek het tijdens deze colleges!

• Winnaars van de Leesbaarheidsverkiezingen 2022 Bekijk details

5 maart 2022

In het kader van de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart zijn de politieke partijen in onze vier gemeentes beoordeeld op de leesbaarheid van hun verkiezingsprogramma.

• Seniorencolleges Bekijk details

28 februari 2022

Stichting Oud Geleerd Jong Gedaan verzorgt interactieve live colleges voor senioren, gegeven door studenten. Van wereldgeschiedenis tot politiek, elke keer wordt er een ander thema behandeld door een nieuwe student. Want samen met Stichting Oud Geleerd Jong Gedaan streeft de Bibliotheek naar een maatschappij waarin een leven lang leren voor iedereen in Nederland de norm is.

• Op zoek naar een leuk boek? Bekijk details

23 februari 2022

Sinds kort staat in bibliotheek Nunspeet een tafel vol met boeken met een QR-code sticker. Door de code te scannen, kom je te weten of er professionele achtergrondinformatie over het boek beschikbaar is. Je kunt nu gelijk een uittreksel of recensie bekijken. Handig om je bijvoorbeeld voor te bereiden op je mondeling, examen of boekverslag!

Paginanavigatie