Resultaat 21 - 30 (van 117)

• Dit jaar al meer dan honderd bezoekers op het Informatiepunt Digitale Overheid Bekijk details

30 maart 2023

Sinds vorig jaar hebben we in al onze vestigingen Informatiepunten Digitale Overheid ingericht, de zogenaamde IDO’s. Bij deze punten kun je terecht met vragen over de werking van websites van de overheid. Maar ook als je zoekende bent naar de juiste maatschappelijke organisaties en niet weet waar je naar toe moet gaan.

• Filmbieb stopt per 1 juli Bekijk details

21 maart 2023

Dienstverlening Filmbieb stopt per 1 juli 2023. Bij de fusie tussen Muziekweb en Beeld & Geluid van afgelopen jaar was het uitfaseren van Filmbieb één van de afspraken. Filmbieb was de afgelopen jaren onderdeel van Muziekweb.

• Gemeenteraad Harderwijk unaniem eens: elke basisschool krijgt eigen bibliotheek Bekijk details

1 maart 2023

De gemeenteraad in Harderwijk is het unaniem eens: alle basisscholen in Harderwijk mogen meedoen aan het programma de Bibliotheek op school. De recent aangenomen motie betekent een structurele samenwerking tussen de gemeente, de Bibliotheek Noordwest Veluwe en de scholen. Met de Bibliotheek op school krijgen kinderen toegang tot een collectie jeugdboeken op school en werken ze spelenderwijs aan hun taal en algemene ontwikkeling.

• Oproep: wij zoeken Levende Boeken! Bekijk details

19 januari 2023

Heb jij ook te maken met vooroordelen over jou? Over hoe je eruit ziet of wie je bent? Vertel je eigen verhaal tijdens de Living Library en help zo mee om vooroordelen te verminderen. Op 11 maart 2023 vindt er in Nunspeet voor het eerst bij Bibliotheek Noordwest Veluwe een Living Library plaats. En we zoeken hiervoor Levende Boeken!

• Vanaf 1 november: Taalcafé in Nunspeet Bekijk details

19 oktober 2022

In Nunspeet is het zo ver! Naast de taalcafés in Harderwijk, Ermelo en Putten starten we nu vanaf dinsdag 1 november ook een Taalcafé in Nunspeet.

• De VoorleesExpress is (weer) van start gegaan! Bekijk details

30 augustus 2022

De VoorleesExpress (www.voorleesexpress.nl) is sinds deze zomervakantie ook van start gegaan in Ermelo en Nunspeet. In Harderwijk hebben we al veel gezinnen kunnen ondersteunen en daar gaan we natuurlijk ook mee door.

• Veilig leren internetten? Zelf e-mailen? Zelf Inloggen met DigiD? Bekijk details

24 augustus 2022

Niet iedereen doet moeiteloos mee in onze digitale maatschappij. Daarom biedt de Bibliotheek Noordwest Veluwe verschillende gratis cursussen aan over de computer, internet en allerlei daarmee samenhangende zaken.

• Word jij de nieuwe dorpsdichter van Ermelo? Bekijk details

30 mei 2022

Bibliotheek Noordwest Veluwe is op zoek naar de opvolger voor de huidige dorpsdichter in de gemeente Ermelo. Woon je in Ermelo, houd je van schrijven en dichten, en wil je je inzetten voor je gemeente? Meld je dan aan voor 15 juli.

• Verbouwing bibliotheek Ermelo Bekijk details

25 mei 2022

Er wordt flink verbouwd bij bibliotheek Ermelo! Bekijk hieronder een sfeerimpressie van de verbouwing. We hopen de bieb na de zomer officieel te openen!

• Schrijver Onno Wesseling, tango en dans Bekijk details

25 mei 2022

Na een aantal keren uitstel, zijn we super trots dit opnieuw te kunnen aankondigen: gewoon omdat dit een zeer bijzondere en unieke bijeenkomst belooft te worden op zondag 12 juni 2022. Dan is schrijver Onno Wesseling te gast. Schrijver van o.a; De eeuw van Carlos Moreno Amador, Suiker, Licht.

Paginanavigatie